مقالات مقالات .

مقالات

انواع مختلف رنگ مو

این رنگ ها ساختار اصلی مو را کاملا و به طور دائم دچار تغییر می کنند.
کوتیکول هایی که در سطح ساقه ی مو وجود دارند با استفاده از رنگ موی دائمی باز می مانند، رنگ به به عمق مو رسیده و سپس کوتیکول ها بسته می شوند.

رنگ موی نیمه دائمی:

این رنگ مو با استفاده از اکسیدان کم حجم به آرامی کوتیکول های مو را باز می کند سپس رنگ وارد بخش سطحی مو می شود. این رنگ ها حدود یک ماه با توجه به نوع رنگ ماندگاری دارد.

رنگ موی موقتی:

انواعی از پودر ها و اسپری های مختلفی برای رنگ کردن موها در بازار وجود دارند. این رنگ ها موقتی و با یک بار شستشو از بین می روند.


روش های رنگ مو :
هایلایت:
هایلایت محبوب ترین و رایج ترین تکنیک برای رنگ مو است. در این روش مو به سلیقه ی مشتری و طبق خلاقیت آرایشگر به قسمت های نازک تقسیم می شود و بخشی از آن با طیفی متفاوت با طیف اصلی رنگ می شود.
افرادی که پوست سبزه دارند، می توانند از هایلایت های قهوه ای روشن استفاده کنند و افراد با پوست های روشن هایلایت های روشن بهترین انتخاب هستند. این روش می تواند به وسیله ی فویل یا کلاه های مخصوص انجام شود.

 


بالیاژ:
این تکنیک با هایلایت کردن مو به وسیله ی فویل ظاهری جذاب به مو ها می دهد. همچنین این روش می تواند گزینه ی مناسبی برای کسانی که رنگ موی طبیعی دارند و نمی خواهند با رنگ ریشه ی مو های خود را از بین ببرند باشد.
در روش های رنگ کامل بعد از مدتی برای حفظ زیبایی و یک دست بودن باید ریشه ی موهای خو را رنگ کنید اما در این روش نه تنها نیازی به رنگ ریشه ها نخواهید داشت بلکه موهای شما با بلند شدن زیباتر هم می شود.

فرق آمبره و بالیاژ

آمبره:
آمبره یکی از بهترین روش های رنگ مو است. در این تکنیک آرایشگر مو های شما را به صورت یک طیف زیبا از تیره تا روشن رنگ می کند. این روش روی موهای مشکی نمای خیلی خوبی دارد.

سامبره:

این روش بسیار شبیه آمبره است با این تفاوت که طیف های رنگی فرق بسیار کمی باهم دارند.
بروند سامبره، سامبره کاراملی و سامبره موکا تکنیک های مختلف این روش هستند

اسپلش لایت:

در این روش بخشی از مو با رنگ فانتزی قوی رنگ می شود. در این تکنیک بخش های نزدیک به ریشه و انتهای مو رنگ نمی شوند.

تورتویزشل(tortoiseshell) :
نورتویزشل

ترکیبی از سامبره و بالیاژ این تکنیک را می سازد. معمولا طیفی از رنگ های بلوطی، کاراملی، شکلاتی و.. در این تکنیک استفاده می شوند.


بیبی لایت :

 

هایلایت های در این روش بسیار کم و نازک می باشد. آرایشگران با هایلایت طبیعی موهای اطراف صورت حالتی زیبا بسیار زیبا می سازند.


چگونه از موهای رنگ شده ی خود محافظت کنیم؟

_ کم کردن استفاده از حرارت : دستگاه های حرارتی مثل اتو، سشوار و دستگاه های حالت دهنده حتی به موهای طبیعی و سالم آسیب وارد می کنند. موهای رنگ شده حساسیتی چند برابر موهای طبیعی دارند و بهتر است استفاده از وسایل حرارتی برای موهای رنگ شده تا حد ممکن کاهش پیدا کند.استفاده از سشوار ممنوع


_استفاده از شامپو های مخصوص موهای رنگ شده: نرم کننده ها، ماسک موها و شامپو های مخصوص گزینه های مناسبی برای محافظت از موهای رنگ شده هستند. برای انتخاب این دست از مواد بهداشتی باید جنس و مدل موهای خود را بدانید.
_کوتاه کردن نوک موها به طور مرتب: فرقی ندارد موهایی طبیعی دارید، یا موهای شما رنگ شده است. همه ی انواع مو در معرض خطر موخوره هستند. علاوه بر آن زدن نوک موها آن ها را سالم و با طراوت می کند.کوتاه کردن نوک موها
_ نشستن موها با آب داغ: آب داغ می تواند کوتیکول هایموی شما را باز کند. با باز شدن کوتیکول ها مولکول های رنگ از ومی شما خارج می شوند. این اتفاق ظاهری کدر به موهای شما می دهد.موها را با آب داغ نشویید


سخن پایانی:

موی سر تاثیر زیادی روی اعتماد به نفس شما دارد. رنگ و لایت به همراه مراقبت های بعد از آن از بهترین و کم هزینه ترین روش ها برای زیباسازی آن و تاثیرگذاری روی جذابیت شما است. اما این روش در کنار مزایا و زیبایی قابل تقدیرش در صورت مراجعه به افراد غیر متخصص می تواند صدمات جبران ناپذیری برای شما داشته باشد.
سالن صدف امپراطور با مجرب ترین کادر رنگ و لایت به شما کمک می کند موهایی زیبا و جذاب داشته باشید، بدون اینکه به موهای طبیعی شما آسیبی برسد. برای اطلاع از جدید ترین تکنیک ها و قیمت آن ها با توجه به موهای خودتان با رنگ ولایت در نیاوران تماس بگیرید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۸:۳۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)