مقالات مقالات .

مقالات

نان شیر

که طرز تهیه بسیار راحتی دارد و شما می توانید به دلخواه به اشکال مختلف به خمیر شکل دهید و در فر و یا سولاردم این نان خوشمزه را بپزید. سعی کنید برای تهیه نان شیر از مخمر تازه و فوری استفاده کنید تا خمیر با کیفیتی داشته باشید با توجه به نوع جنس های مختلف آردها ممکن است کمی بیشتر یا کمتر آرد بخواهد پس حتما آرد را یکباره اضافه نکنید. امروز در پارسی دی نان شیر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.


مواد لازم برای تهیه نان شیر فرانسوی
کره ۴۰ گرم
آرد ۳.۵ پیمانه
خمیر مایه فوری ۲ ق چای خوری
شکر ۲ ق سوپ خوری
نمک ۱ ق چای خوری
آب ولرم ۳/۴ پیمانه
شیر ولرم ۱/۲ پیمانه
طرز تهیه نان بربری خانگی خوشمزه و پف دار به روش نانوایی در خانه
طرز تهیه نان بربری خانگی خوشمزه و پف دار به روش نانوایی در خانه
نان بربری یکی از انواع نان های بسیار محبوب و پر مصرف ایرانی است که بیشتر برای صبحانه و عصرانه مورد استفاده قرار می …
طرز تهیه نان شیر با بافت پنبه ای
مرحله اول: عمل آوری خمیر
ابتدا آب ولرم که دمای حدود ۵۰ درجه را دارد داخل یک لیوان یا کاسه ریخته و خمیر مایه و شکر را اضافه کنید و هم بزنید و روی ظرف را بپوشانید و به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا کف کند و عمل بیاد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد
شیر ولرم را داخل کاسه ریخته و خمیر مایه عمل آمده را به آن اضافه کنید و سپس آرد و نمک را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و به تدریج شروع به اضافه کردن مواد کنید تا خمیر بدست بیاد و سپس روی خمیر را بپوشانید و به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا بماند.

مرحله سوم: استراحت خمیر
کره را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود سپس به خمیر اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه خمیر را خوب ورز دهید تا یکدست و لطیف شود سپس خمیر را داخل یک کاسه قرار داده و به مدت ۱ ساعت در دمای محیط بگذارید تا پف کند و حجم بگیرد.
شامپو سر و بدن پاک کننده عمیق مدل Deep Cleansing حجم 360 میل هد اند...۵۳٪
شامپو سر و بدن پاک کننده عمیق مدل Deep Cleansing حجم 360 میل هد اند...

 

مرحله چهارم: چانه گرفتن خمیر
بعد از استراحت خمیر، پف آن را با مشت بگیرید و به ۱۵ چانه یک اندازه و منظم خمیر را در بیاورید سپس یک سینی ۲۰*۳۰ انتخاب کنید و چانه ها را کنار هم داخل سینی قرار دهید و روی خمیر را پوشانده و برای ۱ ساعت دیگر بگذارید تا خمیر استراحت کند.

مرحله پنجم: پخت نان شیر خانگی
بعد از گذشت ۱ ساعت چانه ها را با مقداری شیر رومال کنید سپس در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا نان پخته شوند سپس در انتها ۲ دقیقه روی فر را روشن کنید تا روی نان ها نیز طلایی شود. نوش جان
منبع: /https://parsiday.com


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۲:۵۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)